Estàs a: > La Universitat dˇna suport al projecte de Escoles SolidÓries dĺIxcan a Guatemala

La Universitat dˇna suport al projecte de Escoles SolidÓries dĺIxcan a Guatemala

watan IV

watan IV

La Universitat de ValŔncia demostra novament el seu compromÝs amb la cooperaciˇ i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l┤ONU a travÚs dels projectes finanšats amb el programa Ĺ0,7 Una Nau de Solidaritatĺ.

La Universitat de València demostra novament el seu compromís amb la cooperació i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l´ONU a través dels projectes finançats amb el programa ‘0,7 Una Nau de Solidaritat’.

Entre aquests objectius el ODS 4 promou l´educació de qualitat i al llarg de la vida. Amb aquesta finalitat s´ha donat suport al projecte "Educant per a la vida. Guatemala". Coordinat pel professor de Sociologia i Antropologia Social José Beltrán Llavador el projecte es desenvolupa com a última fase del projecte Watan, iniciat el 2008.

Com explica el mateix Beltrán, "Watan tracta bàsicament de donar formació al professorat i posar en marxa estudis de magisteri, el que allà seria el seu equivalent, ja que aquesta formació no té a Guatemala rang universitari. Un cop aconseguit l´objectiu de dissenyar aquests estudis, avalar-los, tutelar-los i construir una escola de magisteri, pensem que el projecte podia tenir més recorregut i que podíem diversificar cap a una formació permanent ", afirma Beltrán.

Després d´aquesta experiència prèvia i uns resultats molt positius la iniciativa, desenvolupada en col·laboració amb l´ONG valenciana Escoles Solidàries i la contrapart local Associació d´Educadors Nord-occidentals (AEN), decideix ampliar el seu focus d´acció i diversificar les seves àrees d´actuació.

Així doncs, a partir de la detecció de l´absència d´una atenció personalitzada a l´alumnat amb necessitats educatives especials, el projecte aborda aquest problema de ple, implicat en el transcurs del seu desenvolupament a la municipalitat, agents de canvi en l´àrea de la salut oa les pròpies famílies a partir d´un triple enfocament educatiu, inclusiu i sostenible ha permès enfortir el teixit educatiu d´Ixcán, un municipi guatemalenc molt castigat per la guerra i la violència.

"Ha estat molt emocionant articular la participació d´agents locals i comprovar l´alta implicació de les dones i la població en general", detalla el professor de Sociologia. A més d´aquestes iniciatives també s´han articulat programes de beques per a estudiants locals, un total de 24, perquè pogueren assistir a les classes de formació de professorat, i s´ha incorporat l´educació en necessitats especials al currículum de magisteri.

La filosofia de l´educació al llarg de la vida, coneguda com Life long learning, pretén portar a tots els nivells nous processos lectius que s´incorporen com a aprenentatge permanent i continu. "Educant per a la vida. Guatemala "atén les necessitats de la població guatemalenca més vulnerable. Gràcies a ell s´ha aconseguit amb èxit l´atenció a 67 xiquets, xiquetes i adolescents amb necessitats especials i diversitat funcional de nou comunitats. També s´ha implicat de manera activa a les seves famílies, a través d´activitats paral·leles a la formació curricular i s´ha contribuït de manera sòlida a la construcció d´una educació per a la vida de joves professionals i docents, a través de programes de formació, sensibilització i iniciatives productives.

Data d'actualització: 24 de Gener de 2019

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar