Estàs a: > La Erasmus+ Scene Network tanca projecte aconseguint objectius en el desenvolupament de les competències dels seus participants

La Erasmus+ Scene Network tanca projecte aconseguint objectius en el desenvolupament de les competències dels seus participants

Grup d´estundiants d´Erasmus+ Secene Network

Grup d´estundiants d´Erasmus+ Secene Network

El projecte europeu teatral Erasmus+ Scene Network, liderat per la Fundació General de la Universitat de València, ha conclòs el seu calendari de treball, fixat per a dos cursos acadèmics, i tanca la seva activitat assolint els objectius que s´havia marcat en el desenvolupament de competències entre professorat, estudiants i persones refugiades.

Erasmus+ Scene Network (E+SCN) Erasmus+ Scene Network (E+SCN) naix en 2016 com a aposta i iniciativa liderada per la Universitat de València per ampliar i dinamitzar la xarxa de teatre d´Escena Erasmus, amb quasi una dècada de vida, utilitzant el teatre com a vehicle i potenciador de la seua actitud innovadora i la seua creativitat entre l’estudiantat. El projecte ho completen tres socis més de tres països europeus: la companyia de teatre CRIT i les universitats de Marburg (Alemanya) y Padua (Itàlia).

L´Observatori d´Inserció Professional i Assessorament Laboral – Opal ha col·laborat de manera activa en el procés d´avaluació dels resultats al llarg dels dos anys de durada del projecte. A través d´enquestes en línia enviades als grups participants: professors, persones refugiades i estudiants locals i Erasmus d´Espanya, Itàlia i Alemanya, s´ha pogut analitzar l´impacte de la participació en una sèrie de competències relacionades amb la ocupabilitat, integració sociocultural i enfortiment de la ciutadania europea. Marburg (Alemanya) i Pàdua (Itàlia).

El 52% dels diferents participants en el projecte van respondre a les enquestes enviades a l´inici de les activitats, en l´equador i en finalitzar les mateixes, amb una participació del 100% del professorat. En termes generals, els tres grups involucrats han mostrat una millora en diferents competències avaluades. A nivell de les competències lingüístiques, tant el grup de professors com de refugiats han vist millorada la seua capacitat per comunicar-se en anglès, sent especialment significatiu l´augment d´aquesta capacitat entre els refugiats; també ha augmentat la capacitat per ensenyar en aquest idioma en el cas dels docents.

Entre el professorat destaca l´augment en la millora de les seues habilitats docents quant a l´activitat pedagògica així com en l´ús de les TIC en el treball en equip, amb un increment de més d´un punt. Així mateix, els tres grups participants en el projecte han millorat el seu coneixement sobre el teatre, amb un increment de més d´un punt en el cas de les persones refugiades, i la seua capacitat per a treballar en equips internacionals.

A més, el professorat ha millorat les seues habilitats docents (a nivell pedagògic, promovent el treball en equip entre l´alumnat i incorporant estratègies educatives no formals innovadores), l´ús de les TIC per al treball en equip i la seua consciència sobre la situació dels refugiats a Europa.

L´adquisició de major capacitat per a identificar oportunitats laborals innovadores així com major consciència sobre els valors de cultura d´acolliment i sobre la diversitat cultural europea són competències que comparteixen tant el grup de refugiats com els estudiants que es trobaven d´estada Erasmus, aquests últims amb una millora de fins a un punt.

E+SCN ha sigut premiat en aquest 2018 per la Comissió Europea amb el Segell Europeu del Patrimoni Cultural, un reconeixement que és atorgat a aquelles iniciatives que contribueixen a l´assoliment dels objectius de l´Any Europeu del Patrimoni Cultural.

El projecte pretén posar en valor les seus locals d´Escena Erasmus organitzades en aquestes tres ciutats i aprofitar el potencial creatiu de la comunitat Erasmus i dels estudiants locals per a realitzar un procés de treball sobre la didàctica del teatre en grups multiculturals, la reflexió constant de l´Europa actual a través de les dramatúrgies i la intervenció artística d´integració d´altres cultures diverses a les europees.

“Si Escena Erasmus ha constituït una oportunitat per a integrar i millorar les competències lingüístiques dels estudiants a través de les arts escèniques, amb Eramus + Scene Network la Universitat de València, al costat de les de Marburg i Pàdua, ha fet un pas més integrant també a altres col·lectius com les persones refugiades i migrants”, ha explicat Cristóbal Suria, gerent de la Fundació General de la UV.

El primer projecte europeu de la xarxa E+SCN culminava el passat mes de maig amb la celebració del ‘Eramus Scene European Festival’, activitat acollida pel Centre Cultural La Nau que va servir de trobada i reunió a València de totes les seus Escena Erasmus. A més de comptar amb la presència de centenars d´assistents també van participar estudiants de més de 25 països al llarg de tota la setmana en la qual es va escenificar una obra de teatre cada dia. Suria ha valorat molt positivament l´oportunitat que ha oferit a l´àmbit de la creació escènica, “per les seues capacitats de cohesionar les seus locals d´Escena Erasmus ja existents en els països representats i perquè ha sigut capaç de reflexionar de manera pràctica sobre les noves realitats europees que estan vivint les nostres societats”.

+Info: www.escnetwork.eu

Data d'actualització: 14 de Novembre de 2018

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar